top of page
תמונת הסופר/תאדר עציוני

עצות לשמירה על הטיפול האסתטי שלך לאחר ההזרקה





טיפולי הזרקה אסתטיים, כמו מילוי קמטים בחומצה היאלורונית או הזרקות בוטוקס לעיצוב הפנים, הפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונות. התהליך עצמו לוקח בדרך כלל פחות משעה, אך הטיפול לאחר מכן הוא קריטי להשגת התוצאות הרצויות ולמזעור תופעות לוואי. בפוסט הזה, נסקור כמה עצות חשובות לשמירה על העור לאחר טיפול ההזרקה.


שמירה על לחות העור

לאחר הזרקה, העור עלול להיות יבש, מגורה ורגיש יותר. חשוב במיוחד בשלב זה לשמור על הלחות כדי לתמוך בתהליך הריפוי ולהפחית אי נוחות. השתמשו בקרם לחות עדין ללא בשמים או חומרים מגרים, ומרחו אותו בעדינות על העור מספר פעמים ביום. הקפידו גם לשתות הרבה מים כדי לסייע לגוף להיות מלא בנוזלים מבפנים. לעומת זאת, הימנעו ממוצרי טיפוח שמכילים אלכוהול, רטינול, או חומצות חזקות (כמו AHA או BHA) בימים הראשונים, מכיוון שהם עלולים לייבש את העור יתר על המידה ולגרום לגירוי.




הימנעות מחשיפה לשמש

אור השמש, ובייחוד קרני UV, יכולים להחמיר את הנפיחות והאדמומיות לאחר ההזרקה, ולהאט את קצב ההחלמה של העור. בנוסף, העור נוטה להיות רגיש יותר לשמש אחרי טיפולים אסתטיים, כך שהגנה היא הכרחית. השתדלו להישאר בפנים ב-24-48 השעות הראשונות לאחר הטיפול. אם אתם חייבים לצאת החוצה, מרחו קרם הגנה עם SPF של 30 ומעלה, והרכיבו כובע או אביזר אחר שמצל על הפנים. גם לאחר ההחלמה הראשונית, חשוב להמשיך להשתמש בקרם הגנה מדי יום כחלק מהשגרה, כדי לשמר את תוצאות הטיפול ולמנוע נזקי שמש ארוכי טווח.


המנעו ממגע ועיסוי של האזור

בימים הראשונים לאחר ההזרקה, האזור המטופל עשוי להיות רגיש ונפוח. למרות שזה מפתה, נסו להתנגד לדחף לגעת, ללחוץ או לעסות את המקום. מגע מוגזם עלול לגרום לחומר המוזרק לזוז ממקומו המיועד, ובכך לפגוע בסימטריה ובתוצאה הסופית. עיסוי גם עלול להביא לשטפי דם, זיהומים או תופעות לוואי. אם אתם חווים גירוד או כאב משמעותי, דברו עם הרופא שלכם, שיוכל לייעץ לכם על דרכים בטוחות להקלה.


מתן זמן לגוף להחלים

אף שרוב האנשים יכולים לחזור לשגרה כמעט מיד אחרי טיפול ההזרקה האסתטי, חשוב לתת לגוף זמן קצר ״לנוח״ ולרפא את עצמו. בימים הראשונים, נסו להימנע מפעילות גופנית מאומצת, כולל אימוני כוח או קרדיו עצים. העדיפו פעילות קלה כמו הליכה או מתיחות עדינות. כמו כן, כדאי להישאר מחוץ לסאונה, לחדר האדים או הג׳קוזי ביממה הראשונה - החום עלול להחמיר את הנפיחות והאדמומיות. גם אלכוהול מומלץ להימנע ממנו בשלב זה, שכן הוא גורם להתייבשות ולהרחבת כלי הדם. במקום זאת, תנו לעצמכם ללכת לישון מוקדם ולהירדם, כדי לאפשר לגוף להתרכז בהחלמה.


לסיכום

קבלת טיפול אסתטי כמו הזרקות למילוי והצערת העור היא התחלה של מסע, לא היעד הסופי. על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר ולמזער סיכונים, חשוב להקפיד על משטר טיפול מתאים גם לאחר שעזבתם את המרפאה. עקבו אחר העצות למעלה, כמו שמירה על לחות, הגנה מהשמש, הימנעות ממגע, ומתן זמן למנוחה - ותוכלו ליהנות מהזוהר המחודש שלכם לאורך זמן. אם מתעוררת בעיה כלשהי או שאתם זקוקים לייעוץ נוסף, דברו עם הרופא המטפל. הוא תמיד שם כדי לעזור.



לא בטוחים איזה טיפול מתאים לכם?

צרו קשר עוד היום לייעוץ אישי ללא עלות עם אחד המומחים שלנו.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!




22 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page